Brugerrådet, Skibby ældre- og aktivitetscenter
Brugerstyrede centre/huse

Årsmøde 2023

Brugerrådet,  Skibby Ældre- og aktivitetscenter   -   www. nyvej7b.dk 
Årsmøde i Brugerrådet onsdag den 29.3.2023 kl. 13.30

Dagsorden:

  1. Velkomst
  1. Valg af dirigent
  1. Valg af stemmetællere
  1. Formandens beretning
  1. Fremlæggelse af regnskab ved Winnie Møgelvang Nielsen

  2. Forslag fra Rådet
  3.  Valg:           2 medlemmer og alle suppleanter er på valg.

                              Inge Rasmussen                    modtager genvalg

                              Jytte K. Jensen                        modtager genvalg

  1.        Nuværende suppleanter:

                              Bent Poulsen                          modtager genvalg

                              Elly Søndergaard                   modtager genvalg

                              Ole Mortensen                      modtager genvalg  
Øvrige rådsmedlemmer, der ikke er på valg i år:                                                   

                                                  Erna Hjulmand                          

                                                  Jytte Løvhøj                               

                                                 Per Andersen                             

Winnie Møgelvang Nielsen fortsætter 1 år mere, såfremt der ikke kan vælges en kasserer på Årsmødet   

    9.  Indkomne forslag fra medlemmerne skal være formanden i hænde 8 dage før Årsmødet
  10.    Eventuelt

Efter årsmødet serveres kaffe/te og kage.
Vi slutter dagen med 6 gratis bankospil/3 plader pr. person og trækning af Amerikansk lotteri.

Årsmøde i Brugerrådet den 29. marts 2023
Referat.

  1. Velkomst.
    Formanden - Inge Rasmussen - bød velkommen (53 personer deltog) og orienterede om at dagsorden/regnskab var udlagt på bordene, og at det ved eventuelle afstemninger, kun er medlemmer, der har stemmeret
    Derefter bad hun om 1 minuts stilhed til minde om de medlemmer, der er gået bort i den forgangne sæson.
    Så var det sangtid. I år lagde vi ud med ”Hornsherredvisen”.

  2. Valg af dirigent.
    Rådet foreslog René Køel Jensen, og det var der bred enighed om.
    Han takkede for valget, bød ligeledes velkommen og bekræftede at årsmødet var varslet rettidigt med Grøn folder allerede i uge 30/2022, i Orienteringsbrev nr. 32 samt i annoncer i Hornsherred Lokalavis og i Lokalavisen Frederikssund den 1. marts 2023. 
  1. Valg af stemmetællere.
    Bodil Jacobsen – Johannes Olesen – Elly Søndergaard

  2. Formandens beretning.
    Inge aflagde beretning som følger:
    Vi har afholdt seneste årsmøde den 23. marts 2022 

Rådet konstituerede sig sidste år som følger:
Jeg (Inge Rasmussen)                 genvalgt som formand
Næstformand:                            Erna Hjulmand
Kasserer:                                  uddelegeret til Møgelvang  v/Winnie Møgelvang Nielsen
Sekretær/PR:                             Jytte Løvhøj
Øvrige medlemmer:                    Per Andersen og Jytte K. Jensen         
Suppleanter:                              Bent Poulsen, Elly Søndergaard, Pia Høier (udtrådt 1.9.22) og Ole Mortensen 
Vi har haft de sædvanlige aktiviteter med badminton, gymnastik, dans, sang m.m.

Vi har haft følgende arrangementer:
Onsdag den 23. februar havde vi et fælles arrangement med DSS – vi havde besøg af BADJAS (et spansk ord for skæg og balade) - de spillede melodier og sange fra de gode gamle dage, blandt andet af Kim Larsen og John Mogensen, så der blev sunget godt med - det var en fin dag i gymnastiksalen. 90 deltagere. 

Evergreens
10.06.22 -   deltagere 73
11.11.22 -   deltagere 65
10.02.22 -   deltagere 79 

Forårstur 17.+18.+19. maj 2022 med 123 deltagere fordelt over 3 dage med 1 bus pr. dag. Vi blev hentet af en Vikingbus med Janne som chauffør og kørte en dejlig tur ned over Midtsjælland til Villa Gallina i Haslev. Det var dejligt vejr og vi nød alle turen. 

Bibliotekshaven den 31. maj afholdt vi sammen med DSS, Biblioteket og ÆldreSagen arrangement i Bibliotekshaven, men på grund af vejrmeldingerne blev vi enige om at flytte arrangementet ind i gymnastiksalen. Det var en god beslutning, for der var meget vådt i haven. Mikkel Westh underholdt med nogle engelske og danske sange, der faldt lidt uden for vores ønsker, men det rettede vi op på i pausen, så det blev alligevel en god dag.
Vi sluttede med at spise:  Skinke, frikadeller, kartoffelsalat og grøn salat. 121 deltagere

Den 16 juni sluttede vi sæsonen – Vi var 81 deltagere. Vi fik sild, æg og 2 stk. smørrebrød. Sagde tak til undervisere og hjælpere, og også en tak til Johannes som altid er klar ved klaveret.

Den 29.august var der fremvisning af tøj i gymnastiksalen med Lene Glud.

Det var ikke helt så godt som tidligere, så vi ser på nye muligheder

 Den 30. august havde vi igen Bibliotekshaven sammen med DSS, Biblioteket og Ældre Sagen. Denne gang havde vi Heine Mindstrup til at underholde os. Han var rigtig god til at underholde, og denne gang var vi ude i haven, selv om det var blæsevejr, så pavilionen over Heine var ved at blæse væk - men den blev reddet på stregen.  Senere sluttede vi med at spise her i salen – vi fik frikadeller, kold kartoffelsalat og grøn salat. Denne gang var vi 101 deltagere.
Høstfest/Julefrokost fælles med DSS den 2+3. november22 fordelt over 2 dage i gymnastiksalen. 

171 deltagere over 2 dage. Der blev serveret platter med varme fiskefileter fra Meny.
Vi havde hyret Inge Rønne Til at hjælpe i køkkenet. Brian Nygård underholdt os begge dage med musik og sang.

Den 14. december var der juleafslutning med gløgg og æbleskiver i gymnastiksalen (105 deltagere). 

Skofremvisning har også ligget stille, men vi har den 6. marts i år igen haft besøg af
Dortes sko, og det var en pæn succes.Tasker, punge og handsker i kommission fra Bjørn og Bjørn har vi ikke hørt fra. 

Danske Seniorer Skibby og Brugerrådet har fordelt opgaverne til de fælles arrangementer i stor enighed, og det siger vi tak for.
Vi vil også gerne takke alle deltagerne for fremmødet og hjælperne for deres assistance.

”Den Grønne Folder” blev efter Covid-19-nedlukningen igen udgivet sidst i juli 30/2022
Vi prøver at holde vores hjemmeside www.nyvej7b.dk á jour, men det kan ind imellem godt tænkes, at det smutter.
Vi udgiver et orienteringsbrev ca. hver anden måned: Det kan hentes i dagligstuen eller på hjemmesiden og bliver så vidt muligt sendt ud med SeniorBladet. 

Garderoben nede i kælderen er blevet repareret og malet, og der er kommet bænke og knager op – jeg ville have ønsket, at gulvet var blevet pænere, men det var der ikke midler til fra kommunens side. 

Det var min gennemgang af perioden siden sidste årsmøde, så nu går vi over til:

Visioner for 2023-24

Vi mangler en kasserer/bogholder, der har sin gang her på Nyvej, som kan modtage brugerbetalinger og føre det daglige regnskab, og gøre det klar til  videresendelse til kommunen i januar – I kan tænke over det, indtil vi når til valg af rådsmedlemmer. 

Jeg håber, at I også fremover vil slutte op om vores aktiviteter og arrangementer, og vi kan altid bruge et par ekstra kaffedamer/mænd, så lad os vide hvis I skulle have et par timer i overskud de 3 dage, vi har åbent – det er højst 2 gange på et ½ år.

Jeg vil gerne takke alle for det arbejde hver især har udført.

Med disse ord vil jeg afslutte årets beretning til eventuelle opfølgende spørgsmål og til godkendelse.
Eneste kommentar var Johannes` bemærkning om at mad og drikke får mange til at møde op.
Der var ingen spørgsmål til beretningen, der herefter blev godkendt.

  1. Fremlæggelse af regnskab.
    Regnskabet var lagt til alle på bordene sammen med dagsordenen.

    Winnie Møgelvang Nielsen påtalte at hun, set i lyset af den lange Coronaperiode, samt de stigende priser, var glad ved at kunne fremvise et underskud der kun var på kr.11.386,- i forhold til sidste års underskud på kr.26.056,-.

    Hun gennemgik ikke regnskabet yderligere, men spurgte et par gang om der var nogen der havde spørgsmål. Det var der ikke så regnskabet blev godkendt

    Regnskabet er vedlagt referatet som bilag A.

  2. Forslag fra Rådet.
    Inge fremlagde forslag fra Rådet om en lille egenbetaling på vores Forårstur – som hidtil har været gratis - på kr. 50,- pr. person.
    Årsagen er at busserne er steget en del. Betaling skal ske ved tilmelding, når de individuelle invitationerne fremlægges.

    Til gengæld vil vi bibeholdes medlemskontingent med de 2 x kr. 150,- uændret i 2024.
    Dette blev godkendt.
    Spurgte om medlemmerne kunne godtage dette, og det var der opbakning til.

  3. Valg.
    2 rådsmedlemmer og alle suppleanter var på valg:

    Inge Rasmussen : Blev genvalgt
    Jytte K. Jensen      : Blev genvalgt

      8       Nuværende suppleanter          
               Bent Poulsen, Elly Søndergaard og Ole Mortensen: Alle 3 blev genvalgt

Vi manglede en suppleant efter Pia Høier, og efter lidt overvejelse meddelte Elsebeth I. Hansen, at hun gerne ville træde til som suppleant.
Øvrige Rådsmedlemmer der ikke var på valg:
Erna Hjulmand
Jytte Løvhøj
Per Andersen

Inge bad om ordet vedrørende kasserer: Winnie har klaret bogføringen siden sidste årsmøde, men Rådet vil meget gerne have en kasserer/bogholder, der kan klare det daglige regnskab. Desværre meldte ingen sig, så Winnie Møgelvang Nielsen fortsætter 1 år mere.

  1. Indkomne forslag fra medlemmerne.
    Ingen

  2. Eventuelt.
    Grethe Herltoft roste både Brugerrådet og Danske Seniorer i Skibby for deres store arbejdsindsats.

Dirigenten afsluttede Årsmødet og modtog 2 fl. vin.
Formanden takkede derefter for god ro og orden, og vi bød Elsebeth velkommen i Rådet
Derefter var der kaffe/te og lagkage samt 6 gratis bankospil (3 plader) og trækning af lotteri. 

Vi sluttede af med at synge ”Det er i dag et vejr et solskinsvejr”. 

Referent:  Jytte Løvhøj
Bilag A: Regnskab for 2022

Formand                                        Dirigent                                          Sekretær

Inge Rasmussen                            René Køel Jensen                          Jytte Løvhøj

………………………………………                    ----------------------------                  -------------------